siapakah guru?

mereka yang mampu merubah fikiran orang lain tanpa perlu paksaan.

Monday, October 5, 2009

eh, jangan tolong kami, biarkan kami mati disini...kamu maling!

jangan pernah soal tentang semangat patriotik aku!

dalam kesibukan kerajaan malaysia + ngo malaysia + sukarelawan + dermawan yang menghulurkan bantuan ke mangsa2 gempa bumi, ada mereka berterima kasih???

kerajaan pon sibuk je sponsor kapal terbang angkut makhluk2 tak berterima kasih itu.
tiba-tiba aku rasa aku di anaktirikan di negara sendiri.

aku bukan amek port sangat pasal2 ni, cume tadi isu ini timbul masa tengah lunch. Perh, bengkak jantung aku! ape kes nak kecoh tarian pandet yang xberseni tu? itu kan dari kaum buddha di India sana...sebok nak ngaku itu hak dorang! kecoh pasal bendera malaysia sama ngan amerika, bendera dorang tiru bendera monaco...b

tapi memang mentaliti orang malaysia dah maju setapak dari dorang! mana ada malaysian yang melatah kan??? xder kan??? kan??? xmain la layan kaum-kaum bodoh ni. Tuhan bayar cash pon xreti2 lagi....


*berkali2 aku buzz kawan indonesia aku,x ada respon!!!

6 comments:

alang said...

1st: Sejak bila goverment bagi kapal terbang nak angkut diorang? Yg goverment duk angkut tu student n rakyat Malaysia yg ada kat sana. Takda kena mengena ngn Indon.

2nd: Tarian Pandet tu berasal dari Bali. Bukan India.

3rd: Benda ni dah lama setle. Cuma sedikit salah paham antara syarikat yg berpangkalan di SIngapore.

4th: Rusuhan dan anti Malaysia cuma melibatkan segelintir kawasan seperti di Jalan Deng Pasar Jakarta.

Akhir Kalam, ko ada hulur bantuan ke kat mangsa2 di Padang? Diorang pun beragama Islam dan mengucap 2 kalimah syahadah. Klau kita tak mampu nak tolong, jgn kita sekat dan mengutuk org yg nak tolong...

P/s amacam nasihat dari aku. Pedih tak/ :D

fitriah said...

dasar tak sedor diri.nak serang malaysia konon. tak sedar time dorang susah, gempa bumi sume kite ni ha yang hulur bantuan dulu. wth.

qieynah said...

reply utk zaim:
1. kapal terbang angkut student pon kena bayar 15 ribu rupiah! wat the heck! kita pon angkut orang dia la....utk penempatan sementara ke kawasan selamat, yang askar kita hulur bantuan tu!

2. tarian pandet memang asal dr bali, tapi kesenian dia berunsurkan budaya buddha yang diterjemah dari tanah besar India.

3. Ada aku ckap bnda ni belum setel? aku cuma cakap, bnda ni memang dah lama, cuma aku respon sebab kawan2 aku asek duk cakap benda ni!

4. Yang mencuri aset tarian n whatsoever lagu dia bukan kita, segelintir je, kenapa dia nk merusuh semua orang msia. Sah2 org msia kat sana blajar medik, bukan nk blajar nari pandet n nyanyi lagu bulan blabla...

dan akhir respon utk zaim jgak. xkan aku nk sebut ape yang aku dah buat kat kaum muslim kita yang kena earthquake tu. itu kan antara aku ngn Allah, dan mereka yang menerima. sebaik2 sedekah ialah apabila tangan kanan memberi, tangan kiri xmengetahuinya. Wallahualam....

to fit,
tau xper. aku rasa nak pecat je semua perkerja indon bapak aku kat tengganu sana, tp bila pikir2, sape nak potong klapa sawit nanti??? kitakah??? semestinya TIDAKKKKK

adilalalalathetroubleblogger said...

well...kinah,,i am saying this,,giving two thumbs up for ur reply to the first commenter,,got too carried away some people,,dont they?,,i like this post nway! =)

qieynah said...
This comment has been removed by the author.
qieynah said...

adilala, dont juz like the post, by all means, plz like me as well