siapakah guru?

mereka yang mampu merubah fikiran orang lain tanpa perlu paksaan.

Friday, May 15, 2009

dedikasi buat pemimpin separa dewa.....

Wahai presiden kami yang baru 
Kamu harus dengar suara ini 
Suara yang keluar dari dalam gua 
Gua yang penuh lumut kebosanan 

Walau hidup adalah permainan 
Walau hidup adalah hiburan 
Tetapi kami tak mau dipermainkan 
Dan kami juga bukan hiburan 

Turunkan harga secepatnya 
Berikan kami pekerjaan 
Pasti kuangkat engkau 
Menjadi manusia setengah dewa 

Masalah moral masalah akhlak 
Biar kami cari sendiri 
Urus saja moralmu urus saja akhlakmu 
Peraturan yang sehat yang kami mau 

Tegakkan hukum setegak-tegaknya 
Adil dan tegas tak pandang bulu 
Pasti kuangkat engkau 
Menjadi manusia setengah dewa 

Turunkan harga secepatnya 
Berikan kami pekerjaan 
Tegakkan hukum setegak-tegaknya 
Adil dan tegas tak pandang bulu 
Pasti kuangkat engkau 
Menjadi manusia setengah dewa 

Wahai presiden kami yang baru 

Kamu harus dengar suara ini

~~~di ketika mlm jumaat, mlm utk mnusia relax, diam, berfikir dan refleks....

aku mau beli...oh tidak...aku xder duit....aku mau minta, dari korang 5 minit....

ntah knapa...aku suke iwan falls...manusia berhati kering meredah penafian hidup di hutan kebinasaan....

aku yang berfikir sejenak,

~qieynah nana~ 

No comments: