siapakah guru?

mereka yang mampu merubah fikiran orang lain tanpa perlu paksaan.

Friday, October 1, 2010

lupa tatkala bahagia

sindiran untuk diri sendiri~

1. kau hidup sendiri2, kubur asing2, tp bila mati, orang lain yang mandikan, orang lain yang kapankan....maka berbuat baiklah sesama sendiri

2. bila jumpa orang, sila senyum. tak pernah kulihat wajah seseorang itu bertambah buruk tatkala senyum. Bila senyum, nescaya yang melihat pasti sejuk hatinya. Oh senyum itu indah.

3. Bertegur sapa lah sesama insan. Walau ada hati pernah terluka, usah dikenang perkara yang pedih. Kenanglah apa yang manis. Manusia ni jangan dibuat musuh, kelak hidup sendiri tak tenang.

4. Kenangan lama sukar dilupakan.Aku tak paham bila ada sesetengah orang boleh melupakan apa yang telah dilalui selama ini. It s pathetic to know you pretend not to know me when we stumble each other.

5. Dan perkara yang paling menyedihkan dalam hidup ialah bila orang lain sedang improve diri untuk ke syurga, kita pula semakin galak mencari yang dunia.

umah kata pergi, kubur kata mari...

jangan emo2....kan lebih elok jika kita berdamai kerna hati sebegini buruklah yang menyebabkan peperangan....

I love everyone

6 comments:

p.a.n.a ★ ใกใ‚ƒใ‚“ said...

tak sabar nak jumpa Kinah..
nak tengok dia sanggup tak peluk saya dan berlaga pipi dak Pana bila salam nanti ^^

z a w a n i b a d r i said...

likes this entry!

Aziz said...

Woah!
And this is coming from Sakinah? Bravo! :)

cikmay said...

syabas bete syabbass!!!
aku suke giler penulisan mu semenjak 2 3 menjak ni kinah.giler pon tak suke cmni taw!
hihi.

have a nice day darling!

Tihara said...

bagus pesanan ni :) tq

qieynah said...

pana : pasni kalu jmpe aku cium pp kau tnpa sebarang komen...hahaha

wani : tq for revisit my blog...dah lama kita xsaling berhubung kan??/

aziz : BRA vo....

may : aku menulis bukan kerna nama, sayangi aku...

tihara : berpesan2 demi kebaikan bersama....tq for reading ....