siapakah guru?

mereka yang mampu merubah fikiran orang lain tanpa perlu paksaan.

Friday, March 6, 2009

krisis identiti

mood: hepi tapi konpius

dari dulu lagi, ubai dan kawan2 ( xkira la kwn sester, tok jiring, pre degree tesl dan degree tesl), sume suke panggil aku jantan...mengapakah?...aku cube sedapkan hati dgn mengatakan mungkin ini disebabkan struktur fizikal aku yg agak besar dan tegap berbanding ubai ( kurang inci) dan azri (kurang zat).

disebabkan ketampanan aku, aku sering diberikan watak lelaki dalam kelas drama...spt watak patih karma wijaya dlm zaman kesultanan melayu melaka, watak mr steven iaitu perogol kepada watak Anna dalam citer ape ntah, dan juga watak robot untuk projek mtv (lagu rihanna tu)


tp disebalik figura kejantanan aku, anis yew telah membuat statement bahawa aku mmbawakan watak penjahat ini dengan sungguh ayu....di mana ayunya? hurm...aku pon xpasti...tp yg aku ingt mase scene hang jebat bertarung ngn patih, aku memang terkejut sehingga menjerit dan melatah....sungguh memalukan...terkeluar sume loghat kenegerian aku.....

oh ya, aku memang ayu, rmai yg bersetuju ngn kenyataan ini...terutama jika aku menyampaikan speech kat depan kelas, konpem badan aku berbahasa dengan sungguh ayu dan mengada2...~matila komander zarina kata aku mengada2 time kawad, dia lagi gersang dari aku kot..oooppppsss~

oh ya.....berbalik kepada tajuk.....

~ aku baru pas chat ngn ubai.....aku tjuk gmbar lawatan aku ke tawakal hospital ( matila struktur english )


ubai kata, "eh, manis la mu dalam gmbar ni"....hahaha...aku smile je la
tp sorila ubai, time skola dulu ko slalu kutuk aku jantan kan, so mmg ko xder pluang k....

~ana (william) ada bertanya.....ko mmg xder kawan rapat perempuan ke?....slalu aku tgk ko ngn laki....aku hanya mampu mjawab....aku mmg teringin nk kawan ngn pmpuan dgn rapat...tp dorang cam xleh accept prangai aku je...

~ umi aku pon pnah tnye.." cubala bawa balik kwn pempuan kat umah ni, ko nk jadi tomboy ke?" aku tersenyum dgn kelat smbil mjawab.."umi, kak ngah ada kawan pon dah kira ok".
iye la, cuba tgk raja farah si artis tu, pnah tgk dia hang out ngn kawan2 dia? x kan? huhuhu....~matila aku kena saman ngn cik artis.

berbalik pada soal kemanisan....fifi my housemate pon pnah buat statement brani mati ni...."mu ni manis la kinah"...kalu korang jadi aku, korang nk bangga ke nk sedih? aku hnya mmpu tersenyum..ini kurniaan ilahi



lalalalaal, matila aku mlm ni aku perasan.....koya cantik jap
e
enuf la buat mase ni....kadang2 mengarut ni xbagus untuk kesihatan....


yg benar- benar anggun:
qieynah nana

2 comments:

Anonymous said...

worry not..everybody has her own specialties and i dare to say that u've hidden beauty u havent dscovered yet.
hehe
qieynah ttp anggun di hatiku~

qieynah said...

perhaps the hidden not reveals yet...huhuhuhu...etiey jua seorang yg anggun